joi, 19 august 2010

Noul trend in Germania, introdus de un roman.




Un tânăr de origine română, Cantemir Gheorghiu, a devenit cunoscut peste noapte în Berlin datorită unui produs pe care l-a "inventat" pentru a-i face pe oameni să arate "hot", ochelarii din carton - Die Pappbrille, scrie Deutsche Welle.

"De ceva timp, toţi îi vânează, pentru că te fac să arăţi «hot»", spune Cantemir Gheorghiu, cel care a inventat ochelarii din carton - Die Pappbrille.

"Te fac fericit instantaneu şi se află oficial la mare concurenţă cu cei «adevăraţi». Îi vezi pe stradă, în cluburi, la petreceri, în presă şi, mai nou, au şi fan club pe Facebook. Acesta este produsul-minune, de care nu prea are nimeni nevoie, dar pe care toată lumea vrea cu disperare să-l cumpere", scrie Deutsche Welle, în materialul cu titlul "Berlinezii sunt dependenţi. Iar românul Cante - viitor milionar din carton".

Tânărul inventator Cantemir Gheorghiu , care s-a născut în Bucureşti şi trăieşte în Germania din copilărie, a studiat design grafic. Cantemir a povestit, în limba română, cum s-a născut cea mai incredibilă afacere - ochelarii confecţionaţi din carton reciclabil, care nu au lentile şi, de fapt, nu au nici un rost.

"Am tăiat unul din carton şi am fost într-un club cu muzică din asta... electronică. Era o fată la bar, care era aaa... fashion design student. Şi a zis: «Uaaa, ce ochelari mişto!» Şi mi-a propus să-mi dea cocktail-ul pe gratis pentru ochelarii mei", a spus amuzat Cantemir.

Berlinezii cred că accesoriul cu iz de anii 1960-1970 conferă un "look cool", are chiar efect placebo, spune inventatorul ochelarilor.

"Am zis că, dacă şi designerii sunt atât de înnebuniţi după ochelari şi fetele mor după ei, atunci le-am povestit prietenilor mei şi am început să-i perfecţionez. Avem contacte şi la printing houses, cum se zice... tipografii. Am zis, hai să facem, cu un prieten, o ştanţă, o formă pe care o poţi tăia din carton. N-a fost foarte scumpă şi ne-a venit ideea să folosim material din ăsta... recycling... reciclabil, da, tot felul de cartoane, pe care până şi la printing house le aruncă. Am avut motive diferite şi am zis, hai să facem şi un site", a explicat Cantemir Gheorghiu.

"Am mai fost la un festival de artă din Berlin, aşa, ein bisschen subcultură, ştii? Am nimerit ca o bombă acolo, pentru că erau party people din Berlin, internaţional, ştii, şi au zis, «Uaa, ce idee!!!» A mai fost o piaţă de artă, în Berlin, unde fotografi, tot felul de artişti îşi vând lucrurile. Aveam vreo 50 de ochelari. Toţi oamenii umblau pe-acolo cu ochelarii mei. La început se uitau la mine cam ciudat, dar după aceea toţi ţipau la mine «Hei, tu eşti ăla cu ochelarii! Vino aici!». Şi am făcut cu ei schimb cu tot felul de poze, records, adică discuri cu muzică etc. Nu mă mai duc la petreceri sau în baruri fără ochelari. Pentru că aşa îmi finanţez toată seara", povesteşte tânărul.

Totodată, Cantemir Gheorghiu consideră că o persoană "smart" nu are nevoie de bani ca să înceapă o afacere.

"Mark este partenerul meu, care a făcut shop-ul online. Eu fac modelele şi el se ocupă de site. Au venit mii de comenzi pentru petreceri, pentru pieţe şi tot felul de evenimente. Apoi a început să vină presa şi am apărut în ziare. La televizor nu mai ştiu, că nu mă uit, dar am fost în tot felul de ziare mari în Berlin şi în Germania. Şi acum mă bucur, da, că o să apar şi în România", a mărturisit Cantemir Gheorghiu pentru Deutsche Welle.

El a spus că preţurile pentru o pereche de ochelari variază între 90 de cenţi şi 4 euro.

"Există modele de la 90 de cenţi, dar alea sunt din material reciclabil, şi unele până la 3,50 euro sau 4 euro, depinde ce materiale am folosit: tot felul de Textilien... adică textile, unele tăiate din jeans, din piele, cu pietre lucioase, tot felul de minuni. Dar baza e tot timpul din carton reciclat", a explicat tânărul.

În numai şase săptămâni, ochelarii din carton ai lui Cantemir au creat un fel de manie la Berlin, mai scrie Deutsche Welle.

"Există firme care mă plătesc ca să pun logoul lor, ca să-şi facă reclamă la o expoziţie sau aşa ceva (...) M-a sunat săptămâna asta şi cineva de la Universal Music. Ideea lor era să facă nişte pachete pentru presă, cu different artists (...) La online shop comandă mai mult aşa... party people. Am avut şi comandă din Amsterdam. Ca să nu mai zic ce-a fost la Campionatul Mondial şi la Christopher Street Day. La Christopher Street Day am vândut 1.000 de ochelari. Au venit toţi şi îmi ziceau «Şi eu vreau, şi eu, şi eu»", a mai declarat Cantemir Gheorghiu.

Deşi mărturiseşte că nu-i vine să creadă la ce nivel a ajuns cu această afacere, care a devenit în prezent ocupaţia principală, Cantemir Gheorghiu spune că împreună cu partenerul lui are un scop clar: ochelarii din carton - Die Pappbrille - trebuie să ajungă şi în străinătate.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu